How Soros turned the world media against Najib Razak

“The money was assigned to a 14-member Journalism Advisory Board that was told to rip 1MDB apart. The board was represented by the who’s who in the world of media, including CNN’s David Gergen, the New York Times’ Jim Abramson, ABC’s Kerry Smith (vice-president) and The Atlanta Journal-Constitution’s Cynthia A. Tucker. Kerry Smith was instrumental in negotiating a USD5 million payoff that went into the production of State of Fear, a Four Corners presentation that featured Clare Rewcastle Brown and Charles Morais”

THE THIRD FORCE

On the 17th of March 2018, a whistleblower from the Central Intelligence Agency (CIA) spoke of a multibillion dollar deal between George Soros and Dr Mahathir Mohamed to depose of Dato’ Seri Najib Tun Razak, the Prime Minister of Malaysia. Following the disclosure, I made a passing reference to the Soros-owned Open Society Foundations (OSF), the world’s most successful grant making network that purports to champion justice, education, public health and independent media.

Wait. The OSF supports independent media?

That’s the thing.

The OSF’s stated aim is to promote independent media and quality journalism in countries undergoing democratisation. Ironically, the foundation seems more active in the democratic west than it is in the authoritarian east. In 2010 alone, the OSF channelled some USD200 million to media organisations in Egypt and Tunisia – two Mideast nations with the highest scores on the freedom scale – to trigger a wave of protests that came to be known as the Arab Spring.

So the OSF is against democracy?

Believe me, it is.

In part four of this series (see link below), I spoke of the billionaire’s messianic delusions and how he aspires to “free mankind from the ‘handicaps’ of democracy” by introducing the concept of an open yet controlled society. In the article, I added;

“(Soros) sees himself as a liberator of that society, such that when the New World Order dawns, humans would worship him as “the man who rid the planet of the Democratic Prison Matrix that currently has humans imprisoned through the delusion of choice.”

Considering the above, not only is the OSF against democracy, it aims to control media organisations in existing democracies and nations that score high on every other scale. For the past ten years or so, the foundation has expended millions upon millions though media corporations bearing anti-establishment banners to imply that “Democracy is in crisis.”

To rid the Malaysian government of Najib, the foundation – in conjunction with the greater Soros empire – set aside a USD50 million money pot to bankroll activities by a group of individuals from Bersih and the Centre to Combat Corruption and Cronyism. The said individuals were tasked to incite hatred against UMNO and to trigger bloodshed in central Kuala Lumpur when the time is right.

Where does the Soros empire get all the money from?

From politicians, of course.

With the help of a syndicate comprising Anglo-Dutch and Italian cartels, the billionaire pulls money into bogus investment schemes using hedge funds and various other organisations linked to his empire. The Clintons have their wealth tied to these organisation, as does the former Prime Minister of the United Kingdom (UK), Tony Blair.

In 2010, both Mahathir and Daim Zainuddin led the juggernaut of Mahathirists into a gold futures scheme that promised massive returns in short periods of time. Soros then incorporated a number of non-profit organisations that harvested returns worth USD14.9 billion. The money, along with the initial investment, is currently being held in Soros linked accounts worldwide and will only be returned assuming Najib is ousted by 2023.

Is Soros really that good?

Oh yes.

Remember, we’re talking about the guy who taught the world’s wealthiest a thing or two about currency speculation and risk management. His flirt with speculative trade began in the early seventies, where he would convince traders to purchase stock he didn’t already own through pricing mechanisms that made no sense. But the traders were willing to risk everything they owned to partake in his dubious schemes. They knew that if Soros said the stock would sell, it would sell.

But how was Soros so sure?

Apart from having some serious financial backing from the Rothschilds and the Rockefellers, he struck strategic investment deals with a group of publishers and media head honchos who helped trigger investor panic at the right moment. By the time Soros established Quantum in 1973, he had several media correspondents and editors under his payroll, and in some cases, his foot.

How did he come to ‘own’ them?

Through blackmail.

Back in 1969, Soros helped Arnhold & S. Bleichroeder – a New York based investment bank he was then the vice-president of – establish the Double Eagle Fund, a limited partnership of high risk takers who speculated in property and financial markets. He accomplished this by pooling together resources from a group of editors who helped the bank ‘stylise’ media reports. Soros was introduced to the group by Jürgen Mossack, a Panamanian lawyer who specialised in corporate frauds and monetary scams.

In 1969, the lawyer let Soros in on a secret. He told the billionaire how the media editors had manipulated circumstances at Arnhold & S. Bleichroeder using the press to gain short term profits. When Soros confronted the editors, they quickly negotiated a USD3.75 million deal that involved the sale of gold through futures contracts. The group then helped Soros fetch a substantial profit which the billionaire translated into media stock.

And he holds most that stock to this day.

How extensive is his control of media?

It’s massive.

So massive, he’s able to decide which content gets blacked out from the mainstream and which gets priority. That explains the near complete blackout of the consent decree that he signed in a United States (US) District Court over a Securities and Commission case involving stock manipulation. Soros was fined USD75,000 by the Commodities Futures Trading Commission for holding positions “in excess of speculative limits.” Many of you were not aware of the story until Malaysia Today carried it on the 9th of December 2016.

On the same day, I wrote the following (in orange):

“This is the same mainstream media that tells us how Soros has never received money from drug cartels or engaged in any form of criminal activity. But the truth is, he sets up most of his operations offshore, in zones that are known to be conducive for money laundering activity. A CIA Facebook posting described the Netherlands Antilles where Quantum is situated as “a transhipment point for South American drugs bound for the US and Europe, money-laundering centre.” This, too, is conveniently blacked out by the media.

“Then, there is the fact that Soros had purchased a major stake in one of Columbia’s biggest banks at a time when the Drug Enforcement Administration released a study titled Columbian Economic Reform: the Impact on Drug Money Laundering within the Columbian Economy. The study revealed how major drug kingpins were pulling illicit drug revenue into legitimate businesses by taking advantage of the liberalised Columbian economy. You’re reading it for the first time here.

READ MORE HERE

Was Soros the only one funding media?

No.

The guys in the picture below played a huge role in greasing the palms of some journalists as well:

What about Soros?

In December 2014, the billionaire got the OSF, the Soros Fund (SF), Publish What You Pay (PWYP) and the Global Witness Group (GWG) to channel USD17.5 million into Third Party Groups led by Abbas ‘Eddy’ Farouq, the chairman of Adecoagro SA. The money was then delivered in stages to ProRepublica, a ‘non-profit’ newsroom (with extensive links to the Clinton Foundation) that purports to conduct investigative journalism in matters of public interest.

The money was assigned to a 14-member Journalism Advisory Board that was told to rip 1MDB apart. The board was represented by the who’s who in the world of media, including CNN’s David Gergen, the New York Times’ Jim Abramson, ABC’s Kerry Smith (vice-president) and The Atlanta Journal-Constitution’s Cynthia A. Tucker. Kerry Smith was instrumental in negotiating a USD5 million payoff that went into the production of State of Fear, a Four Corners presentation that featured Clare Rewcastle Brown and Charles Morais.

But ProRepublica wasn’t the only newsroom involved.

On board the anti-1MDB express was also the Centre for Public Integrity, another ‘non-profit’ organisation that has in its fold ABC’s Ben Sherwood and the Huffington Post’s Arianna Huffington herself. In 2016, Soros channelled a further USD20 million to a ‘special committee’ comprising key editors from the Wall Street Journal (WSJ), the Washington Post, MediaChannel.org, the Media Access Project, the New York Times and The Guardian to run the gamut of conspiracy against Najib.

Now do you understand why the world media is so interested in 1MDB?

To be continued…

PAST ARTICLES IN THIS SERIES

PART 1: Once and for all, was money ever stolen from 1MDB?

PART 2: Rafidah, focus on your AP scandal, not Jho Low

PART 3: The DoJ seizure and Clare Rewcastle Brown

PART 4: The reason George Soros wants Najib gone

Comments

Comments