Ada apa-apa ker sebalik viral video lama Azmin…

The Unspinners

Baru-baru nie ribut kencang menggemparkan penduduk kat pulau Langkawi…

Tapi kat Putrajaya, ribut yang sama tapi x serupa tengah menggemparkan satu Malaysia (ejaannya ‘satu Malaysia’ yer dan bukannya ‘1Malaysia’ sbb perkataan ‘1Malaysia’ dah di haramkan)…

Kata org bijak pandai, ‘apa yang berlaku hari ini adalah ulangan sejarah di masa silam’…

Kita modify sikit kata2 org bijak pandai tu, ‘kelam kabut ayam penyokong uneducated @ cytro 3K jawab isu video yg tgh viral tu adalah kebodohan yg sama sebelum PRU 14’!!!

Orang tua2 pulak cakap, ‘kalau tak ada angin, masakan pokok bergoyang’…

Kita modify sikit, ‘kalau tak ada apa2, takkan tetiba video tu tular kat media sosial’…

Fahamkan Baik2 ‘MENTERI KANAN’ Dan Bukannya ‘MENTERI KIRI’

Bila di sebut ‘menteri kanan’, 3 nama yg terlintas kat fikiran…

YB Lim Guan Eng, YB Mat Sabu dgn YB Tan Sri Muhyiddin Yassin…

Ironinya, ketiga2 menteri kanan tu ada sebab dan musabab yg tersembunyi…

Lim Guan Eng :

Seantaro Malaysia tahu perangai ‘terkezut’ dan ‘kelam kabut ayam belanda’ dia…
Umum dulu baru kaji semula…
Perangai dia buatkan ekonomi negara huru hara…
Bukan jer rakyat, habis semua kroni pening kepala…

Mat Sabu :

Menteri Perang yang sememangnya dgn pompuan tak boleh berenggang…
Tinggalkan nombor talipon lepas mata bertentang…
Kes pembantu dgn RM800K boleh buatkan Mat Sabu dari tenang jadi tegang…

Muhyiddin Yassin :

Angan2 nak jadi perdana menteri terpaksa di capati…
Dari Timbalan Perdana Menteri kena duduk diam2 jadi Menteri Dalam Negeri…
Dah lah tu, ada sakit pula menanti…

Siapa Calon Pengganti Menteri Kanan Tu Nanti

Actually video tu di viralkan semula sbb yg dah jadi sejarah lama akan berulang…

Video tahun 2017…

Tapi video tu di viralkan semula for a purpose…

Tunggu dan lihat katanya…👀👀👀

Ada yang tersirat sebalik yang tersurat tu…

Mcm lagu Newboyz ‘Sejarah Mungkin Berulang’…

Jadi kita sama2 tunggu, sama ada berita nie cuma spekulasi atau memang realiti…

‘KALAU’ jadi realiti, kita nak juga tahu :

Apa sebabnya???

Siapa penggantinya???

Apa agenda di sebalik tu???

Nie nak kena ‘Edisi Siasat’ nie…

Tak pun, ‘Jom Terjah’…

Sebelum tu klu ada sesaper nak pergi kedai, aku nak kirim Kacang Cap Tangan Ngan Yin…

Tolong beli 10 paket yer sbb nak tunggu ending cerita nie…

Sumber: The Unspinners

Comments

Comments